مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

معرفی یک شغل طراح داخلی

اگر به طراحی و چیدمان (دکوراسیون) علاقه دارید ، کار طراحی داخلی شما ایده آل است.

 طراحی داخلی مجموعه ای از طرحهای بهم پیوسته و متنوع است که فضای داخلی ساختمان را به فضایی مناسب برای فعالیتهای خاص انسانی تبدیل می کند. طراحی داخلی فرآیند طراحی کل فضای داخلی یک فضا با در نظر گرفتن مواردی مانند طراحی کف ، پنجره ها ، درها ، دیوارها ، روشنایی ، مبلمان و سایر مناطق است. هدف از طراحی داخلی به طور کلی تهیه یک محیط راحت و زیبا از نظر زیبایی مطابق با خواسته ها و انتظارات مالک است. در واقع ، طراحی داخلی ترکیبی از هنر و مهندسی است.

طراح داخلی شخصی است که چنین پروژه ای را رهبری می کند. طراحی داخلی حرفه ای چند وجهی است. به این ترتیب ، طراح داخلی باید بهترین راه را برای دستیابی به اهداف پروژه ، تماس با صاحبان پروژه و مدیریت و اجرای طرح ارائه دهد. طراح هنگام طراحی فضای داخلی باید دو نکته را در نظر بگیرد: استفاده از آن فضا ، و احساس و تاثیری که این فضا می خواهد بر کاربر بگذارد.

 طراح داخلی فضای داخلی ساختمان را طراحی و سازماندهی می کند. این ساختمان ها می توانند خانه های شخصی ، دفاتر و شرکت ها ، هتل ها ، رستوران ها و مغازه ها باشند.

 یک طراح داخلی باید مهارت خلاقیت و عملی خوبی داشته باشد. او باید بتواند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کند و توانایی زیادی در سازماندهی امور داشته باشد. و همچنین بتواند خدمات طراحی کابینت را نیز ارائه بدهد. طراحان داخلی همچنین باید از سایر زمینه های مرتبط مانند کفپوش یا قوانین ساختمانی محلی که ممکن است در تصمیم گیری های آنها تأثیر بگذارد ، آگاهی داشته باشند.

 ساعات کار طراحان داخلی معمولاً طولانی اما نامنظم است. بسته به نوع پروژه کاری ، حتی در شب و در تعطیلات ، او گاهی مجبور به کار است. محل اصلی کار طراح داخلی در دفاتر محل کار وی در کارهای دفتری و طراحی است. اما او بیشتر وقت کار خود را در محل مشتریان می گذراند.

 در ادامه با وظایف یک طراح داخلی ، دانش و مهارت های مورد نیاز یک طراح داخلی ، تحصیلات لازم برای ورود به شغل طراحی داخلی ، بازار کار و فرصت شغلی طراحی داخلی ، درآمد یک کار آشنا خواهید شد. طراح داخلی و برخی از طراحان مشهور داخلی.

 وظایف طراح داخلی

برای آگاهی از نیازها و نظرات آنها با مشتریان ملاقات کنید


با توجه به نیاز مشتری ، بودجه وی و نوع ساختمان برنامه ایجاد کنید


طرح اولیه ای را برای نشان دادن به مشتریان آماده کنید


مشاوره دادن به مشتریان در مورد رنگها ، پارچه ها ، وسایل و مبلمان


طرح های نهایی را با کمک برنامه های رایانه ای ایجاد کنید


زمانبندی و برآورد هزینه پروژه را مشخص کنید


در صورت لزوم مبلمان ، پارچه ، کفپوش و دیوار پوش تهیه کنید


نظارت بر نصب و اجرای پروژه ها


برای اطمینان از رضایت مشتری از پروژه بازدید کنید


 یک طراح داخلی معمولاً افراد را برای انجام کار در ساختمانها استخدام و نظارت می کند.

فرصت کار طراحی کابینت یادگیری

از نظر حرفه ای ، طراحی کابینت بسیار مهم است و به دلیل تقاضای روزافزون ، یکی از پردرآمدترین حوزه ها به حساب می آید.

بنابراین ، با کسب مهارت در این زمینه ، می توانید رهبری رقبا را بدزدید و هر روز در این زمینه موفق تر ظاهر شوید.

اگر به دنبال کار خوب با درآمد خوب هستید ، بهتر است مهارت کسب کنید

بسیاری از مشتریان را در آموزش طراحی کابینت جذب کنید و از این زمینه به عنوان یک فرصت تجاری استفاده کنید.


تفاوت بین دکوراتور و طراح

یک طراح داخلی با شخصی که کارهای طراحی داخلی را انجام می دهد کاملاً متفاوت است. این تفاوت در آموزش است ، تحصیلات آکادمیک می تواند شما را از یک دکوراسیون متمایز کند.

به معنای واقعی کلمه هر کسی می تواند به یک دکوراتور داخلی تبدیل شود.

هرکسی که دوست دارد با رنگ ، پارچه و منسوجات بازی کند ، می تواند با چاپ کارت ویزیت و تبلیغات کار خود ، مشتری را به خود جلب کند و به یک دکوراتور تبدیل شود و در این زمینه تجارت کند. این لزوما چیز بدی نیست ، اما آموزش نیز مهم است.


از طرف دیگر ، یک طراح داخلی باید مدرک معتبری داشته باشد.

مدرک کاردانی ، کارشناسی یا بالاتر چیزی بسیار مهم در زمینه طراحی داخلی است.

با دنبال کردن مراحل آموزش می توانید یک طراح برجسته شوید و خود را از دیگران جدا کنید. انتخاب باشماست.

می خواهید ادامه دهید؟ آیا به دنبال دوره های آموزشی و کسب دانش هستید یا بلافاصله وارد دنیای طراحی می شوید؟

مشکلات در طراحی داخلی

در حالی که کار با پارچه ، رنگ ، مبلمان ، لوازم جانبی و سایر عناصر یکی از تأثیرگذارترین و ضروری ترین عناصر طراحان داخلی است و نقش مهمی را ایفا می کند ، اما جنبه های دیگری نیز وجود دارد که کمتر سرگرم کننده به نظر می رسند. و بیشتر شبیه کار است و در نتیجه انجام آن برای طراحان داخلی بسیار خسته کننده است.

در تاریخ طراحی ، طراحان داخلی باید در ساختار ساختمان ها و کدهای آن ، ارگونومی ، مفهوم فضاها ، اصول اخلاقی و روانشناختی ، نرم افزار طراحی و کمک به کامپیوتر و سایر علوم آموزش ببینند.


این طیف گسترده ای از مهارت ها لازم است زیرا طراحان داخلی نه تنها با صاحبان خانه بلکه با سازندگان ، معماران ، سازمان های دولتی و صاحبان مشاغل نیز سر و کار دارند. این آموزش ها دشوار است و نیاز به پشتکار و تلاش زیادی دارد ، اما همانطور که در بالا ذکر شد ، برای تبدیل شدن به یک طراح داخلی موفق ، باید تحصیل کرد و مهارت های چندانی داشت.