مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

ایده هایی برای استفاده از پالت چوبی در دکوراسیون روستایی

پالت چوبی یک ماده محبوب برای ایجاد نمای روستایی در داخل و خارج خانه است. دسترسی آسان ، قیمت مناسب و انعطاف پذیری کافی برای ترکیب با سایر لوازم جانبی از جمله خصوصیاتی است که پالت های چوبی را به ماده ای کاربردی تبدیل می کند.

استفاده از پالت های چوبی در دکوراسیون روستایی

دیوار آشپزخانه را با ماله چوبی بپوشانید.

تکه های چوبی به عنوان دیوار پوش آشپزخانه طرحی ابتکاری و زیبا را ایجاد می کنند. برای محافظت از آنها در برابر رطوبت ، لازم است که یک لایه محافظ روی چوب قرار دهید.

از تخته چوبی روی تخت استفاده کنید

پالت های چوبی را می توان به راحتی و با کمترین قیمت و حتی رایگان تهیه کرد. با قرار دادن چندین پالت در کنار هم و محکم کردن قطعات میانی ، می توان یک قاب مناسب برای قرار دادن تشک تختخواب ایجاد کرد.

ساخت یک نیمکت چوبی در فضای باز از یک پالت چوبی

با کمی خلاقیت می توانید با استفاده از پالت چوبی یک نیمکت روستایی زیبا در فضای بیرونی باغ و حیاط ایجاد کنید و با رنگ آمیزی آن طرحی شاد و جذاب ایجاد کنید.

یک اتاق نشیمن در گوشه دیوار ایجاد کنید

با استفاده از پالت های چوبی می توانید یک اتاق نشیمن مثلثی برای گوشه دیوار خود ایجاد کنید که برای آرامش بخشیدن ، مطالعه ، نوشیدن چای و غیره یک طراحی زیبا و کاربردی خواهد بود.

طرح قفسه چوبی روستایی

استفاده از پالت چوبی در ساخت پیشخوان آشپزخانه ، پیشخوان کافه ها و رستوران ها طراحی خلاقانه ، اقتصادی و زیبایی ایجاد می کند.

ساخت تخته های سرو روستایی روی پالت های چوبی

تزیین تخته سدر به صورت پالت چوبی با ظاهری ساده باعث ایجاد یک چیز زیبا روی میز برای پذیرایی از مهمانان می شود. همچنین می توانید جلوی ظرف را دو برابر کنید تا رنگ آن متناسب با دکوراسیون منزل باشد.

ساخت آویزهای فنجانی

یک پالت چوبی تمیز پیدا کنید و آن را به قطعات کوچکتر برش دهید. سپس ، با افزودن قلاب های فلزی ، شما یک طرح زیبا و زیبا برای قرار دادن و به نمایش گذاشتن فنجان های خود دارید.

از پالت چوبی یک قفسه ابزار باغ درست کنید

وسایل باغبانی مانند بیل ، کلنگ و ... همیشه سرریز می شوند و می ریزند. استفاده از پالت های چوبی برای ساخت قفسه ابزار خود ایده ای هوشمندانه و ارزان است.

روکش شومینه با پالت چوبی

استفاده از پالت های چوبی برای تزیین دیوارهای اطراف شومینه مطابق با اصول دکوراسیون روستایی جلوه و زیبایی ایجاد می کند.

ساخت یک نیمکت چوبی در فضای باز با پالت چوبی

با کمی خلاقیت می توانید با استفاده از یک پالت چوبی یک نیمکت روستایی زیبا در فضای باز باغ و حیاط ایجاد کنید و با رنگ آمیزی آن طرحی شاد و چشم نواز ایجاد کنید.

در گوشه دیوار اتاق نشیمن درست کنید

با استفاده از تسمه های چوبی می توانید یک اتاق نشیمن مثلثی برای گوشه دیوار خود ایجاد کنید که برای آرامش بخشیدن ، مطالعه ، نوشیدن چای و ... یک طرح زیبا و کاربردی خواهد بود.

طرح پیشخوان چوب روستیک

استفاده از تکه های چوب پالت در ساخت پیشخوان پیشخوان آشپزخانه ، کافی شاپ و رستوران طراحی خلاقانه ، اقتصادی و زیبایی ایجاد می کند.

ساخت تخته سرو روستاتیک با پالت چوبی

طراحی یک تخته سدر به شکل یک پالت چوبی با یک نمای ساده باعث ایجاد یک قطعه زیبا روی میز پذیرایی می شود. قسمت جلویی را می توانید با رنگ آمیزی متناسب با دکوراسیون خانه دو برابر کنید.

آویز جام

یک پالت چوبی تمیز پیدا کنید و آن را به قطعات کوچک برش دهید. سپس با افزودن قلاب های فلزی ، یک طرح روستایی زیبا برای قرار دادن و نمایش فنجان های خود خواهید داشت.

یک قفسه ابزار باغبانی با یک پالت چوبی درست کنید

وسایل باغبانی مانند بیل ، کلنگ و ... همیشه شلوغ و در حال ریزش هستند. یک ایده هوشمندانه و ارزان قیمت استفاده از تسمه های چوبی برای ساخت قفسه های ابزار است.

با استفاده از پالت چوبی دور دودکش را دیوار کنید

استفاده از قطعات پالت چوبی برای تزئین دیوارهای اطراف دودکش ، صحنه و طرحی زیبا را مطابق با اصول دکوراسیون روستیک ایجاد می کند.

برنامه ریزی برای روشنایی ساختمان

. از روشنایی عمومی استفاده کنید

روشنایی عمومی همانطور که از نامش پیداست ، نور را به طور مساوی در یک فضا پراکنده می کند و نور مورد نیاز برای انجام فعالیت های مختلف را تأمین می کند. این نور به نور از بالا نیز معروف است. روشنایی عمومی اساس برنامه ریزی روشنایی است و برای جبران نور طبیعی در طول روز و ایجاد نور یکنواخت در اتاق در شب استفاده می شود. روشنایی عمومی مستقیماً توسط لوسترها یا آویزهای سقفی یا به طور غیر مستقیم توسط لامپ های تعبیه شده در گودال های سقف تأمین می شود.

 

این نور با ایجاد حداقل سایه در محیط ، محیطی یکنواخت و آرامش بخش ایجاد می کند. ویژگی اصلی این نوع نورها ، روشنایی بیشتر فضای اتاق و ارائه نمای کلی است. به عنوان یک قاعده کلی ، توصیه می شود برای هر 600-700 سانتی متر مربع یک فوتوسل مشترک نصب کنید. نورپردازی عمومی انواع دیگری از نورپردازی را که برای فعالیتهای مختلف مانند مطالعه ، مشق شب ، آشپزی و غیره طراحی شده اند ، ادغام و تکمیل می کند. لازم به ذکر است که رنگ سقف بر میزان و شدت نور عمومی تأثیر می گذارد: در مواردی که رنگ سقف سفید است ، رفلکس شدیدتر از سقف تیره است. در حقیقت ، شاهد پراکندگی نور بیشتری خواهیم بود.

2- از نور تزئینی یا لهجه استفاده کنید

این عنصر که نورپردازی نقطه ای نیز نامیده می شود ، فقط یک نقطه را در فضا روشن می کند. نور لهجه مستقیم ، بسیار قدرتمند است و زیبایی آن فراتر از کارایی آن است. این نوع نورپردازی در واقع به ما می گوید که باید صحنه را به چه عنصری خاص مانند آثار هنری ، گیاهان یا اشیا valu با ارزش نگاه کنیم یا اثر آن را بر بیننده افزایش دهیم. نور تزئینی بر مفهوم خود تأکید می کند و با خلق و خوی جادویی تمرکز کامل را ایجاد می کند. به طور کلی ، این نوع نور 3 برابر بیشتر از نور عمومی یک اتاق روشن است ، کنتراست خوبی را در فضا ایجاد می کند و نور کلی را تکمیل می کند.

 

3. از روشنایی هوشمند استفاده کنید

در دنیای مدرن امروزی با پیشرفت علم و فناوری می توان نورپردازی ساختمان را بصورت هوشمند اجرا کرد. سیستم روشنایی هوشمند به ساکنان این امکان را می دهد تا با استفاده از نرم افزار نصب شده روی تلفن همراه یا لپ تاپ ، روشنایی ساختمان را کنترل کنند. این برنامه ها شدت یا حتی رنگ روشنایی لامپ را تغییر می دهند و همچنین می توانند نور را از راه دور و خارج از ساختمان کنترل کنند. روشنایی هوشمند مصرف انرژی ساختمان را بسیار بهبود می بخشد و بسیار مقرون به صرفه است و هزینه قبوض برق را کاهش می دهد.

 

با اجرای این روش روشنایی ، از لامپهای اضافی جلوگیری می شود و میزان نور در صورت لزوم تنظیم می شود. در سیستم هوشمند ، لامپهای مختلفی برای کنترل نور استفاده می شود ، از جمله چراغ های هالوژن ، چراغ های LED ، چراغ های فلورسنت و لامپ های رشته ای.

4-  از نور تزئینی یا لهجه استفاده کنید

این عنصر که به آن نورپردازی نقطه ای نیز گفته می شود ، فقط یک نقطه را در فضا روشن می کند. پراکاش لهجه ای ساده و بسیار محکم است و زیبایی آن از کارایی آن بیشتر است. این نوع سیستم روشنایی در واقع به ما می گوید که چه چیزی برای دیدن یا جستجوی عنصر خاصی مانند هنر ، گیاهان یا اشیا precious گرانبها دستور داده شده و تأثیر آن را بر بیننده افزایش می دهد. نور تزئینی خود بر مفهوم تأکید دارد و با خلق و خوی جادویی به درستی تمرکز می کند. به طور کلی این نوع نور 3 برابر سریعتر از نور معمولی در اتاق است و کنتراست خوبی را در فضا ایجاد می کند و نور طبیعی را تکمیل می کند.

 

انواع درب و پنجره های دو جداره.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند از نسیم و فضای باز لذت ببرند تا استفاده از کولر در فصول گرم. تنها مشکل در این شرایط ترس از ورود حشرات و ایجاد اختلال در نظم است که با نصب یک شبکه مناسب و با کیفیت به راحتی برطرف می شود. در واقع ، به محض خرید و نصب شبکه ای متناسب با شرایط خود ، سالها از شر آفات در امان خواهید بود. بنابراین اجازه ندهید چیزی از نفس کشیدن در هوای تازه جلوگیری کند! حالا چه بهتر که این شبکه ها زیبا و آسان نصب شوند!

جلو پنجره مشبک کلاسیک برای درب و پنجره

امروزه جوراب شلواری جدیدی وارد بازار می شود که شبیه جوراب شلواری کلاسیک است ، اما یک آهنربا در اطراف خود دارد و بنابراین نصب آن آسان است. خیال شما راحت است! شبکه های مغناطیسی بسیار قوی هستند.

یکی از انواع کلاسیک پرده ، پرده ثابت است که عمدتا برای پنجره ها ، به ویژه پنجره هایی که به طور معمول خیلی باز نمی شوند ، یا برای پنجره های دو جداره کشویی ، همانطور که در بالا نشان داده شده است ، انتخاب می شوند.

یکی از خصوصیات شبکه های مغناطیسی این است که بسیار راحت باز و بسته می شوند. چند آهن ربا ، مانند آنچه در بالا نشان داده شده است ، نصب مشبک در خارج از پنجره دو جداره برای باز کردن پنجره غیر ضروری است ، و با محافظت در برابر آب و هوای نامناسب مانند باران و برف ، عمر مشبک را افزایش می دهد.

یکی از جدیدترین انواع پنجره و درب های دو جداره مش توری است که به آن مش آکاردئون نیز می گویند. این شبکه ها مانند کرکره باز و بسته می شوند و به لطف مقاومت بالایی که دارند ، مدت زیادی دوام خواهند داشت.

جلوپنجره درب ثابت مدل کلاسیک جلوپنجره ریلی است و معمولاً برای درب های پر رفت و آمد استفاده می شود. با قضاوت از روی صندلی کوچک کنار تصویر ، ویژگی این خانواده وجود بچه های کوچک در این خانواده است و یکی از نکات جالب در مورد این نوع مش این است که حتی کودکان بدون کمک بزرگسالان به راحتی می توانند آنها را باز کنند فضای بین آنها حیاط و سالن یا بالکن و سالن خانه به محل کار خود بروید.

تورهای مختلف کشویی گزینه های بسیار خوبی برای دور نگه داشتن حشرات به خصوص در خانه هایی با تراس یا بالکن هستند. به تصویر بالا نگاه کن؛ هم زیبا و هم کاربردی!

مش غیر معمول برای درب و پنجره

توری ها همیشه نباید ساده باشند ، افزودن یک الگوی الماس ساده مانند این عکس ، علاوه بر زیبایی این توری ، حتی باعث می شود در نگاه اول تفاوت آن را با درب ورودی متوجه نشوید.

آنچه باید درباره مبلمان مدرن بدانیم!

همانطور که می دانید سبک و طراحی مدرن یکی از محبوب ترین سبک ها در فضای داخلی خانه است که سه اصل زیبایی ، سادگی و راحتی زندگی امروز در خانه های کوچک و آپارتمان ها را در نظر می گیرد. اساساً ، مبلمان معاصر به عنوان یک طراحی مینیمالیستی و خلوت ، با سادگی و کارایی به عنوان مهمترین اصل در نظر گرفته می شوند.

همانطور که قبلاً اشاره شد ، مبلمان همیشه نقشی اساسی و مثر در طراحی داخلی دارند و چنین نقشی را در این نوع دکورها دارند. به طور کلی ، مبلمان مدرن راحت و فاقد هرگونه طراحی لوکس است. ظاهر مبلمان مدرن همیشه با پارچه های ساده ، ساده و ساده همراه است که فضای اتاق را به زیبایی خاصی می بخشد.

ویژگی های اصلی یک مبل مدرن

مبلمان مدرن و مدرن ، بسته به نوع طراحی ، دارای چندین ویژگی مشترک است ، دانستن اینکه این امر به شما کمک می کند بهترین انتخاب را داشته باشید. به طور کلی ، ویژگی های یک مبل مدرن شامل موارد زیر است:

اشکال و رنگ مبلمان مدرن و مینیمالیستی

انواع رنگ و تراکم مبلمان مدرن ، ترجیحاً رنگ خالص بسیار کمتر است. به طور کلی ، در طراحی مبلمان مدرن از رنگ های خنثی و خنک تر نسبت به سبک های دیگر مبلمان استفاده شده است. هدف از طراحی مدرن و مینیمالیستی ایجاد آرامش فراتر از شلوغی و شلوغی است.

همچنین ، در ظاهر و طراحی مبلمان مدرن ، استفاده از خطوط با انحنا و قوس بسیار کمتر دیده می شود و در عوض ، خطوط مستقیم تیز و زاویه دار یکی از مشخصه های مبلمان مدرن است.

پارچه ای که به عنوان روکش مبل مدرن استفاده می شود

مهمترین نکته ای که هنگام خرید مبل جدید باید به آن توجه کنید توجه به پارچه مناسب مبل است. به طور کلی پارچه های مورد استفاده در مبلمان مدرن معمولاً از مواد مختلفی از جمله میکروفیبر ، چرم ، جیر و پنبه ساخته می شوند و معمولاً ظاهری یکنواخت و یکنواخت دارند. البته توجه داشته باشید که انواع مبل راحتی و مدرن با پارچه های گلدار یا طرح دار نیز در بازار موجود است. توجه داشته باشید که مبل های بزرگتر معمولاً به صورت تک رنگ انتخاب می شوند و یک مبل به صورت طرح دار در نظر گرفته می شود. پارچه های تودوزی طرح دار و شلوغ برای خانواده های پرجمعیت مناسب است ، زیرا پارچه های تودوزی سفالی یا طرح دار به دلیل شلوغ بودن ، روی مبل کم کثیف و کثیف هستند. با این حال ، باید به یاد داشته باشید که نوع تک رنگ به یک طراحی مدرن نزدیک تر است.

چوبی که در مبلمان مدرن استفاده می شود

با توجه به اینکه این نوع مبلمان منبت کاری و حکاکی متفاوتی ندارد ، انتخاب و استفاده از چوب هایی مانند ملامین و روسی مشکلی ندارد. در واقع ، استفاده از چوب های مختلف در چنین مبلمان بدون هیچ مشکلی استفاده می شود. اما شاید جالب باشد که بدانید چوب آبنوس ماده محبوب در طراحی مبلمان مینیمالیستی است. زیرا چوب آبنوس دارای چوبی معطر است و بسیار مقاوم است و از سختی و مقاومت بسیار خوبی برخوردار است. رنگ چوب آبنوس از زرد تا سفید ، قهوه ای و سیاه متفاوت است و از تنوع رنگی خوبی برخوردار است. به همین دلیل است که از آن در بازار مبلمان ایران برای ساخت وسایل لوکس و مبلمان مدرن استفاده می شود.