مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

نکات عملی برای دکوراسیون آرام و دنج اتاق نشیمن

اتاق نشیمن مکانی است که میهمانان و اعضای خانواده اوقات زیادی را در آن می گذرانند و تفریح ​​آن بسیار مهم است. اتاق نشیمن معمولاً اولین مکانی است که هنگام ورود به خانه مشاهده می کنید و مکان مناسبی برای تعاملات خانوادگی است. .

طراحی دکوراسیون هر فضایی در خانه می تواند نشان دهنده شخصیت مالک باشد ، بنابراین مطمئن شوید که طراحی اتاق نشیمن به گونه ای است که تأثیر مثبتی در بازدیدکنندگان دارد.

از رنگ های مناسب استفاده کنید.

برای اتاق نشیمن ، رنگ های گرم و خنثی را انتخاب کنید و به آن بافت منحصر به فردی بدهید. رنگ هایی را انتخاب کنید که برای پس زمینه بهترین باشد شما می توانید از رنگ های روشن برای اتاق نشیمن خود استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که آنها با رنگ های دیگر تضاد ندارند.

فضای باز داشته باشید.

داشتن فضای باز در اتاق نشیمن بهتر است. اگر فضای کافی دارید می توانید مبلمان خود را در یک جزیره مرکزی قرار دهید. می توانید یک گیاه بلند یا یک مجسمه را در گوشه ای قرار دهید. فضای باز بیشتر می تواند به شما در حرکت بهتر کمک کند.

انتخاب مبلمان مناسب

آنچه مبلمان اتاق نشیمن نامیده می شود. هنگام انتخاب عناصر تزئینی و عناصر اصلی دکور ، مانند مبل و میز ، علاوه بر مقیاس و اندازه اتاق ، به بافت ، رنگ و پارچه ها نیز توجه کنید. اندازه مناسب را انتخاب کنید. اگر فضای شما کم است از مبلمان خیلی بزرگ استفاده نکنید. همچنین اگر فضای زیادی دارید از استفاده از مبلمان بسیار کوچک خودداری کنید.

چیدمان مبلمان را به درستی انجام دهید

مبلمان اتاق نشیمن را مطابق با نیازهای فضای خود مرتب کنید. اتاق نشیمن شما می تواند مستطیل ، مربع ، هشت ضلعی یا مثلثی باشد. در هر صورت ، لطفا اطمینان حاصل کنید که قرار دادن مبلمان مانع حرکت نمی شود و در گذرگاه اختلال ایجاد نمی کند. می توانید مبل را به صورت مورب قرار دهید یا حتی این روش را از زاویه دیگری نیز امتحان کنید.

نور مناسب

روشن بودن اتاق نشیمن بسیار مهم است. در واقع نور مناطق مختلف را روشن می کند و باعث افزایش تحرک و فراخوانی در فضا می شود ، زیرا فضای تاریک محیط یکنواخت و یکنواختی ایجاد می کند و برعکس نور زیاد باعث تحریک چشم می شود. تولید می کنند نسبت روشنایی به مردم کمک می کند تا در فضا زندگی کنند و تأثیر بسزایی خواهد داشت.

از اشکال هندسی مختلف استفاده کنید

استفاده از اشکال هندسی برای ایجاد تنوع بصری بسیار مهم است. از اشکال مستطیلی متداول معمولاً برای مبل ، پنجره ، فرش و سایر موارد استفاده می شود. اما در بعضی موارد می توانید از اشکال دیگر در اجزای مختلف دکوراسیون مانند بالش ، مجسمه های تزئینی ، میزهای مبلمان بیضی شکل و ... استفاده کنید.

یک پنجره بزرگ اضافه کنید

پنجره های بزرگ اجازه ورود نور طبیعی به اتاق نشیمن را می دهند و می توان از پرده ها و سایه ها برای تنظیم صحیح نور استفاده کرد. ویندوز به نشان دادن فضا و باز بودن اتاق نشیمن کمک می کند.

طراحی ورودی خانه و درب جلو

نحوه دسترسی و ورود به ساختمان قسمت مهمی از طراحی آن است. ورودی خانه اولین مکانی است که ساکنان خانه و میهمانان با آن روبرو هستند ، تحت تأثیر ویژگی های مثبت یا منفی آنها قرار دارد. ورودی خانه باید خوانا و پذیرای ، جذاب و زیبا باشد تا بر روی شرکت کننده تأثیر استقبال بگذارد و ارزش های کل خانه و ساکنان آن را نشان دهد. طراحی فضای ورودی قبل از رسیدن به ساختمان از بیرون ساختمان و جلوی ورودی شروع می شود. پس از عبور از فضای مکث قبل از ورود به فضای ورودی ، به بخشهای مختلف دسترسی پیدا کنید. ورودی خانه ضمن دسترسی کافی به خانه ، باید فضای داخلی خانه را از فضاهای عمومی جدا کند و امکانات مربوط به ورود ، تعویض لباس ، برداشتن کفش ، امکان پذیرایی و همراهی میهمانان را فراهم کند. باید زیبا و راحت باشد ، و نباید دارای فضاهای بلا استفاده باشد و از نفوذ سرما ، گرما و گرد و غبار در شرایط نامساعد جوی جلوگیری کند. ورودی باید به راحتی به اتاق نشیمن ، پذیرایی ، پله ها و آشپزخانه دسترسی داشته باشد.         

درب ورودی یک خانه یا آپارتمان باید اولین برداشت را از فضای ورودی داشته باشد. برخی می گویند شما می توانید حدس بزنید چه کسی در جلوی در زندگی می کند. علاوه بر اهمیت تأثیر بصری ، ابعادی درب که نمای را کامل می کند و همچنین ابعادی که ورودی بدون مانع و راحت به محل زندگی را فراهم می کند بسیار مهم است. درب ورودی می تواند یک ، دوتایی ، ترکیبی از برگهای ثابت و متحرک ، چوب ، فلز ، پلاستیک یا ترکیبی از مواد باشد. معیارهای مختلفی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها درب مناسب خانه خود را انتخاب کنید ، اما در مقایسه با سایر اجزای داخلی و خارجی یک خانه ، از اهمیت آنها نباید غافل شد.

قبل از برداشتن کفش و محل تمیز کردن ، قسمت کفش و دکوراسیون جلوی در ورودی ، لطفا به نحوه جدا کردن منطقه کثیف توجه کنید. نور لابی و ورودی و نمای لابی به پشت ورودی را مشاهده کنید.

در واحدهای مسکونی سنتی بهتر است توالت و سرویس بهداشتی به طور مستقل از یکدیگر طراحی شود. به دلیل جنبه نمادین و فرهنگی آب و نقش آب در خلوص و خلوص ، قسمت توالت باید دارای عرض کافی حداقل 120x110 سانتی متر باشد ، خصوصاً هنگام اجرای روکش مبلمان. لازم است امکانات لازم برای قرار دادن دمپایی و لوازم بهداشتی برآورد شود. اگر به دلیل مساحت کم واحد مسکونی ، امکان طراحی توالت و توالت در دو مکان مستقل وجود ندارد ، در این صورت برای هر کدام یک منطقه مستقل در نظر گرفته می شود.