مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

دکوراسیون آشپزخانه را برای خانه های اجاره ای تغییر دهید

درست است که فضای قدیمی احساس متفاوتی را نسبت به فضای جدید و بازسازی شده ایجاد می کند ، اما با افزودن طرح و رنگ ، می توانید با ایجاد پنج تغییر برای ایجاد تغییراتی ، برای خانه های اجاره ای یا در مواقعی که نمی توانید تغییرات قابل توجهی در بهبود دکوراسیون ایجاد کنید. به چند دلیل ، هزینه های زیادی برای بازسازی دکوراسیون انجام می شود:

در قفسه های باز شده تغییراتی ایجاد کنید

در قفسه ها و کابینت های باز می توانید از برچسب ها ، کاغذها و یا مواد موجود در طرح ها ، رنگ ها یا الگوهای مختلف متناسب با معیارهای زیبایی با سایر اجزای دکوراسیون آشپزخانه یا متناسب با رنگ و طرح ظرف ها استفاده کنید . قفسه ها یا پشت کابینت ها را با کاغذ بپوشانید و یک تم دکوراسیون جدید ایجاد کنید.

اگر درهای کمد از نظر بصری آسیب دیده باشند ، می توانید درها را نیز برداشته و پس از پایان دوره اجاره آنها را به حالت قبلی برگردانید و به این ترتیب وقتی کابینت ها به قفسه های باز تبدیل می شوند ، همانطور که گفته شد ، می توانید درها را بردارید. تزئین فقط مطمئن شوید که درهای کابینت را با دقت نگهداری کنید تا بتوانید آنها را مانند روز اول هنگام ترک خانه وصل کنید.

نقاشی و نوشتن روی درهای کابینت.

اگر تصمیم به برداشتن درهای کمد ندارید ، می توانید از کاغذ یا موادی استفاده کنید که روی تخته سیاه نوشته شده یا روی آن را پوشانده اند و علاوه بر پوشاندن نقص کمد ، جلوه ای مدرن و کاربردی ایجاد خواهید کرد. .

بهتر است یک یا دو درب کابینت انتخاب کنید و مطابق خطوط کابینت محلی برای نوشتن لیست های غذایی یا نوشتن یادداشت برای اعضای خانواده ایجاد کنید.

تعویض پیش بند

برای تغییر صفحه پشت و دیوار پشت کابینت ها و همچنین قسمت بالای سینک و گاز ، یک روش سریع و آسان برای به روزرسانی آنها ، می توانید از کاشی های سنتی استفاده کنید یا طرح های آنها را روی کاغذ چاپ کنید ، یا برچسب های موجود در بازار با طرح های متناسب. از آشپزخانه استفاده نکنید اما اطمینان حاصل کنید که برچسب ها به راحتی از بین می روند.

می توانید کاغذ را به قطعات بزرگتر برش بزنید تا کل سطح پیش بند را بپوشاند یا بسته به الگویی که انتخاب می کنید ، الگوی مورد نظر را به اندازه کاشی ها برش دهید. وسایل تزئینی یا آویز برای دسترسی آسان به وسایل نیز می تواند ایده خوبی برای پوشاندن باشد. دیوار پشتی باشید.

خوردن کمد را فراموش نکنید!

در پایه کابینت واقع در کف (کف کابینت) می توانید با افزودن و چسباندن کاغذهای رنگی یا مطابق با رنگ های تزئینی موجود ، ظاهر زشت را بپوشانید و علاوه بر زیبایی بخشیدن به ظاهر با افزودن رنگ های پاپ ، می توانید در فضا نیز باشید یک الگوی خاص وارد کنید. این ایده جزئیات است. اگرچه به نظر کوچک می رسد اما بسیار کارآمد خواهد بود. می توان از مواد یا برچسب های ضد آب استفاده کرد تا در حین تمیز کردن آسیب نبینند ، در غیر این صورت به راحتی از کاغذ استفاده می شود. بعداً رنگ و طرح مورد نظر را تغییر دهید.

برچسب ها و فویل های آلومینیومی

استفاده از فولاد ضد زنگ یک گزینه محبوب و کاربردی برای آشپزخانه ها است ، اما در واحدهای مسکونی قدیمی نمی توان لوازم استیل را به روز یا تعویض کرد و خرید آنها برای ملک اجاره ای ممکن است مقرون به صرفه نباشد و خبر بد این است که که نمی توان آنها را حذف کرد. اما خبر خوب این است که شما می توانید این منطقه را با رول فویل آلومینیوم یا برچسب ها بپوشانید و ظاهر جدیدی در آنها ایجاد کنید.

قبل از استفاده از آنها ، از شخص دیگری کمک بگیرید و فویل یا برچسب را از بالا به پایین بر روی قسمت مورد نظر به درستی اندازه بگیرید و از شخص دیگری بخواهید آن را با کارت اعتباری روی سطح بکشد تا هیچ حبابی باقی نماند. . سپس با تیغ تیز قسمتهای اضافی را با دقت و ظرافت جدا کنید تا لبه ها تمیز و روان به نظر برسند.

اگر از برچسب استفاده می کنید یا قبلاً از برچسبی استفاده کرده اید که دوست ندارید در خانه دوست داشته باشید ، نگران برداشتن برچسب با سشوار یا سشوار نباشید و ممکن است به مقداری الکل یا شوینده نیاز داشته باشید. است.

بهترین مواد برای کابینت آشپزخانه چیست؟

اگر قصد دارید کابینت آشپزخانه خود را طراحی کنید ، پس باید بدانید که گزینه های زیادی در مورد مواد کابینت برای شما وجود دارد. بسته به بودجه شما ، چندین گزینه برای طراحی کابینت آشپزخانه وجود دارد. به همین دلیل ، باید سعی کنید قبل از خرید گزینه های موجود را به خوبی درک کنید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

در مرحله بعدی ، ما قصد داریم برخی از بهترین مواد موجود برای کابینت آشپزخانه را ارائه دهیم و مزایا و معایب هر یک از آنها را شرح دهیم.

1- چوب

چوب محبوب ترین ماده موجود برای کابینت آشپزخانه است. چوب ماده ای تجدید پذیر و غیر سمی است. انواع مختلف چوب ، از جمله چوب های سخت مانند adobo ، ساج و فایبرگلاس برای ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می شود. سطح این نوع چوب را می توان صیقلی و لعاب زده و همچنین با رنگ های مختلف رنگ آمیزی کرد.

مزایای استفاده از چوب در کابینت آشپزخانه

چوب در انواع رنگ ها و بافت ها موجود است. تنوع طبیعی مواد ، خود به جذابیت و تمایز آن می افزاید. چوب از انواع سبک های سنتی و مدرن در طراحی کابینت آشپزخانه پشتیبانی می کند. همچنین تمیز کردن سطح چوب صیقل داده شده کار سختی نیست.

تنها نکته ای که هنگام تمیز کردن کابینت های چوبی باید به آن توجه کنید ، اجتناب از استفاده از محلول های اسیدی قوی مانند پاک کننده های صنعتی است.

معایب استفاده از چوب در کابینت آشپزخانه.

تخته های چوبی با کیفیت پایین دارای برآمدگی و برجستگی هستند. بنابراین ، هنگام خرید و طراحی کابینت چوبی آشپزخانه ، باید سعی کنید بهترین نوع چوب را انتخاب کنید. تغییر سطح رطوبت می تواند به فضای داخلی و سطح چوب آسیب برساند. همچنین ، برای حفظ بافت صاف چوب ، سطح چوب باید مرتباً صیقل داده شود.

علاوه بر این ، چوب ماده نسبتاً گران قیمتی است و کار آن طولانی می شود.

۲- لمینت

از آنجا که چوب مستعد آسیب و آلودگی است ، بسیاری از افراد لمینت را ترجیح می دهند. ورقه ورقه از ورقه های نازکی تشکیل شده است که بهم فشرده می شوند. این ورق ها شامل لایه هایی از رزین پلاستیک ، لایه های کاغذ با لایه ای چاپ شده با الگوها و طرح های مختلف و در آخر یک لایه از پلاستیک سخت است.

برای نصب این سطوح ، از محصولات کامپوزیتی مانند تخته سه لا ، تخته خرده چوب یا MDF به عنوان زیرلایه استفاده می شود. برگ های تزئینی نیز روی این صفحات چسبانده می شوند.

سعی کنید از لمینت های فشار قوی (HPL) برای کابینت های آشپزخانه خود استفاده کنید زیرا از دوام و مقاومت بالاتری نسبت به ورقه های LPL برخوردار بوده و در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارند. برای کفپوش لمینت گزینه های مختلفی وجود دارد ، از مات تا شیشه های بلند گرفته تا دیجیتال (با چاپ مخصوص و حتی سفارشی).

مزایای استفاده از کفپوش لمینت در کابینت آشپزخانه

این ورق های جمع و جور بسیار مقاوم و مقرون به صرفه هستند. از آنجا که لایه چاپ شده روی کاغذ قرار می گیرد ، می توانید آن را مانند مواد مختلف (به عنوان مثال چوب ، فلز ، چرم و غیره) نشان دهید. سطح آن به راحتی آسیب نمی بیند و نیازی به پرداخت مجدد ندارد. ورقه ورقه در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و از آنجا که با یک لایه نازک پلاستیکی شفاف پوشانده شده است ، تمیز کردن آن بسیار آسان تر از سایر مواد است.

معایب استفاده از کفپوش لمینت در کابینت آشپزخانه

کابینت های لمینت آشپزخانه در صورت نصب نادرست ، لبه های لبه ها پس از مدتی جدا می شوند. از آنجا که کفپوش لمینت از ورقهای رزین پلاستیکی و کاغذ ساخته می شود که تحت فشار زیاد قرار می گیرند ، ماده ای غیر قابل تجدید محسوب می شود. بعلاوه ، برخی از انواع کفپوش لمینت ، گازهای سمی در هوا منتشر می کنند.

کلرید پلی وینیل

سطح PVC یک صفحه پلاستیکی کامپوزیت است که می توان آن را بدون زیرلایه نصب کرد. این مواد کابینت آشپزخانه نسبتاً ارزان و نصب آن آسان است. از PVC نیز اغلب برای رنگهای روشن استفاده می شود.

مزایای استفاده از PVC در کابینت آشپزخانه

این ماده دارای مقاومت در برابر خوردگی ، مقاومت در برابر مایعات و نگهداری آسان است. مانند لمینت ، PVC نیز به راحتی قابل تعویض است. پی وی سی از لمینت و چوب بسیار مقرون به صرفه است.

معایب استفاده از PVC در کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه طرح و رنگ پی وی سی زیاد ندارد. این صفحات نازک به راحتی آتش می گیرند و با گذشت زمان زرد می شوند.

فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم

کابینت های آشپزخانه فلزی بسیار محکم و بادوام هستند. با این حال ، این نوع کابینت ها بیشتر از کابینت های ساخته شده از مواد دیگر هستند. برای درب های کابینت چوبی می توان از استیل یا آلومینیوم نیز استفاده کرد. اگرچه نمونه های ساده ای از این نوع کابینت ها بیشتر دیده می شود ، ورق های فلزی انواع مختلفی دارند (با طرح های مختلف).

مزایای استفاده از استیل و آلومینیوم در کابینت آشپزخانه

کابینت های فلزی ظاهری خاص و منحصر به فرد دارند. این فلز بسیار مقاوم است ، در برابر زنگ زدگی و لکه ها و خاک مقاوم است. درهای کابینت فلزی تحت تأثیر رطوبت و گرما قرار نمی گیرند. تمیز کردن این نوع کابینت ها نیز بسیار آسان است.

معایب استفاده از استیل و آلومینیوم در کابینت آشپزخانه

طیف رنگی فلزات بسیار محدود است. کابینت های فلزی ممکن است پس از یک دوره استفاده نیاز به پرداخت داشته باشند. سطح فلز لکه های روغن و اثر انگشت را به وضوح نشان می دهد. همچنین احتمال خراشیدن سطح چنین کابینت های آشپزخانه وجود دارد. درب های کابینت فلزی بیشتر از سایر مواد صدا ایجاد می کنند.

از صفر تا صد گزینه شگفت انگیز پرده برای دکوراسیون داخلی

پرده یکی از عناصر اصلی در طراحی داخلی است ، انتخاب یک پرده مناسب متناسب و هماهنگ با دکوراسیون داخلی منزل شما بسیار مهم است. پرده ها علاوه بر ایجاد حریم خصوصی ، گرما و انرژی را به محیط خانه اضافه می کنند.

هنگام انتخاب پرده ، باید به مواد ، رنگ ، طرح و حتی جایی که قرار است نصب شود توجه کنید. برای هر قسمت از خانه یک پرده ویژه در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، پرده پذیرایی به عنوان ترکیبی از والان ، پرده اصلی و پرده آستر طراحی شده است. پرده های اتاق نشیمن معمولاً در رنگ های سفید ، شیری ، کرم و قهوه ای انتخاب می شوند ، مگر اینکه در چیدمان داخلی از طرح خاصی برای چیدمان پرده مطابق با آن طرح استفاده شده باشد.

انتخاب رنگ پرده نیز یکی از نکاتی است که در طراحی دکوراسیون نقش مهمی دارد ، انتخاب رنگ روشن بدون شک خانه شما بزرگتر از آنچه هست به نظر می رسد. نوع پرده استفاده شده در قسمت های مختلف خانه نیز مهم است.

پرده آشپزخانه:

یک پرده خوب آشپزخانه قطعاً باید دارای رابطه جنسی باشد که در هنگام شستشو شکل خود را از دست ندهد. زیرا آشپزخانه به دلیل ذرات معلق سریعتر و بیشتر از پرده های دیگر کثیف می شود.

برای پرده های آشپزخانه می توانید از فرش ، پرده بامبو ، و پرده غلتکی و کنفی نیز استفاده کنید. در آخر ، پرده های آشپزخانه باید ساده ، ظریف و هماهنگ با دکوراسیون داخلی آشپزخانه باشد.

اگر دیوارهای آشپزخانه شما کاملا سفید است ، می توانید از یک پرده گل ساده استفاده کنید تا جلوه بیشتری به فضا بدهد.

آشپزخانه محل کار است و می توان پرده ها را با آب یا غذا لک کرد. در این موارد ، پرده های آشپزخانه مدرن بسیار عملی تر به نظر می رسند. پرده های مدرن به راحتی تمیز می شوند و چون در سطح دیوار قرار دارند ، کمتر در معرض آلودگی هستند.

هنگام انتخاب پرده های مدرن ، می توانید انواع مختلفی از رنگ و سبک را برای پرده آشپزخانه خود انتخاب کنید. در واقع با برداشتن پرده های مدرن می توانید بهترین پرده ها را برای هر آشپزخانه پیدا کنید.

پرده اتاق خواب:

هنگام انتخاب پرده برای اتاق خواب خود ، به یاد داشته باشید که برای چه کسانی و در چه سنی است. برای اتاق خواب کودکان از پرده هایی با رنگ و نقش روشن تر استفاده کنید. اصولاً کودکان برای داشتن روحیه خوب به رنگ های پرانرژی ، گرم و خلاق نیاز دارند. ترکیب آبی ، زرد ، سبز و بنفش برای آنها رویایی و بی نظیر است.

افراد خوش سلیقه می دانند که باید پرده ها را به گونه ای انتخاب کنند که متناسب با طرح و رنگ و دکوراسیون منزل خودشان باشد.

بنابراین ، هنگام خرید و انتخاب پرده ، توجه داشته باشید که پرده ها با مبل ها ، فرش ها و تابلوهای چوبی هماهنگ هستند. به یاد داشته باشید ، هر چه طرح ساده تری انتخاب کنید ، بهتر است.

اگر اتاق خواب شما کوچک است ، انتخاب پرده های کلاسیک ممکن است کوچکتر به نظر برسد. با انتخاب پرده های تزئینی می توانید بهترین فضای اتاق خواب خود را فراهم کنید.

پرده اتاق نشیمن:

پرده های کلاسیک به خوبی با مبلمان اتاق نشیمن ترکیب شده و فضای آرام و شیکی را در اتاق ایجاد می کنند. اگر صاحب یک خانه مدرن هستید ، ممکن است انتخاب پرده های مدرن انتخاب مناسبی برای اتاق نشیمن شما باشد.

موقعیت نصب پرده:

اگر سقف خانه کوتاه است ، می توانید میله پرده را بالاتر از حد معمول نصب کنید تا بزرگتر به نظر برسد. هرچه پرده ها بالاتر نصب شوند ، خانه بزرگتر به نظر می رسد.

در یک خانه کوچک ، می توانید پنجره را پر کنید تا بزرگتر به نظر برسد ؛ اگر پنجره کوچک است ، می توانید کاملاً از پرده استفاده کنید.

 برای پنجره های کوتاه ، لطفا از پرده هایی با طرح و نقش های ساده در انتها استفاده کنید ، اما برای پرده های بلند ، می توانید طرح های برجسته را در قسمت بالایی طراحی کنید.

چند نکته مهم

الف) اگر قصد دارید از پرده های رنگی در پذیرایی استفاده کنید ، به ترکیب رنگ دکور و مبلمان توجه کنید.

ب) معمولاً رنگ پرده تیره یا روشن تر از رنگ مبلمان انتخاب می شود. در طراحی پارچه دقت کنید که هر دو پارچه ابریشمی و درشت را با نقش و نگار انتخاب نکنید ، زیرا این امر فضا را از بین می برد.

ج) اگر لباس طرح دار را دوست دارید ، پس پارچه طرح دار را در کنار پرده آماده کنید و پارچه ابریشمی را در یکی از رنگهای روشن طرح انتخاب کنید.

ز) اگر نور در محل مورد نظر شما کم است ، اما می خواهید لبه های پرده با پارچه ای ضخیم در دکوراسیون منزل قرار بگیرد ، اگر در دو طرف پنجره دیوارهای خالی وجود دارد ، نرده پرده را بزرگتر و واقعاً بزرگ کنید تزئینات را روی دیوار نصب کنید فضای پنجره را اشغال نکنید و نور را مسدود کنید.

ه) اگر پنجره پذیرایی خانه شما طولانی و نیمه تمام نیست ، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما باید لزوما پرده هایی با همان ارتفاع آویزان کنید. برای این نوع پنجره ها می توانید پرده ها را نیز آویزان کنید. این را بدانید: پرده بلند علاوه بر بلند بودن سقف و دیوار ، باعث رسمی بودن فضا می شود. به طور معمول می توانید پرده خود را یک متر بالاتر از نصف پنجره بلند کرده و برخی پرده ها را روی زمین پهن کنید. به این ترتیب ابهت پرده بیشتر می شود و فضا کلاسیک می شود.

4 راه حل برای جدا کردن اتاق نشیمن ، اتاق غذاخوری و آشپزخانه

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهید اتاق های خانه خود را جدا کنید اما نمی دانید چگونه ، با ایده های کاربردی در مورد نحوه جدا کردن اتاق نشیمن ، اتاق غذاخوری و آشپزخانه به ما بپیوندید ...

مزایای جدا کردن مناطق مختلف:

مزیت داشتن یک خانه ایده آل این است که فضای زیادی برای تقسیم مناطق مختلف فراهم می کند ، همچنین می توانید برای فضاهای کوچکتر نیز این کار را انجام دهید. بزرگترین مزیت ایجاد قطعات مختلف در خانه شما موارد زیر است:

هر اتاق تقسیم بندی و حریم خصوصی بیشتری دارد.

بدون تداخل فعالیتهای مختلف را در هر اتاق تشخیص دهید

پخت و پز بدون بوی غذا

اتاق نشیمن ، اتاق غذاخوری و آشپزخانه را با منطقه بندی مناسب برای چیدمان و دکوراسیون جدا کرده و مشخص کنید.

با توجه به این مزایا ، ما می خواهیم ایده های اساسی و عملی برای جداسازی این سه فضای خانه را به شما نشان دهیم.

نحوه جدا کردن اتاق نشیمن ، اتاق غذاخوری و آشپزخانه

ما روش های مختلفی را به شما نشان خواهیم داد که می توانید مناطق خانه خود را جدا کنید. می توانید از درها ، پنجره ها ، دیوارها ، مبلمان و موارد دیگر استفاده کنید. علاوه بر این ، می توانید مناطق را به طور کامل یا جزئی محصور کنید.

1- درهای کشویی

استفاده از درهای کشویی برای فضای داخلی خانه محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. می توانید از این درها برای جدا کردن اتاق نشیمن ، اتاق غذاخوری و آشپزخانه استفاده کنید.

در صورت تمایل می توانید با نصب درهای کشویی این سه فضا را تقسیم کنید. یا اینکه می توانید آشپزخانه و اتاق غذاخوری خود را با نصب یک درب کشویی برای جدا کردن آنها از اتاق نشیمن متصل کنید ، فراموش نکنید که گزینه ای را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای اصلی خانه شما باشد.

هنگام انتخاب درب کشویی ، طرح ها و مواد مختلفی وجود دارد.

2- پارتیشن شیشه ای

می توانید آشپزخانه خود را با یک پارتیشن شیشه ای حصارکشی کنید ، یکی دیگر از ایده های زیبا و جذاب ، حصار کشی از بخشی از آشپزخانه است.

همچنین ، پارتیشن های شیشه ای ایده خوبی برای تقسیم اتاق ها هستند ، زیرا هنگام جدا شدن ، سبک بصری را حفظ می کنند.

3- پیشخوان صبحانه

 افزودن یک جزیره ، میزهای پیشخوان و میزهای صبحانه ایده عالی دیگری برای تفکیک بخشی از آشپزخانه و اتاق غذاخوری یا حتی اتاق نشیمن است. علاوه بر این ، دو عملکرد تقسیم فضا و سرو غذا و سرو غذا ایجاد می کند.

4- جدا کردن مناطق کوچکتر با مبلمان

در خانه های کوچکتر ، جدا کردن اتاق نشیمن ، اتاق غذاخوری و آشپزخانه مشکل تر است زیرا فضای بیشتری وجود دارد ، اما شما می توانید از پارتیشن در سراسر خانه استفاده کنید.

تابلوها و پارتیشن ها در طرح ها و مواد مختلف موجود است که می توانید از بین آنها ثابت یا متحرک ، با قابلیت حرکت انتخاب کنید.

گزینه دیگر استفاده از مبلمان برای جدا کردن اتاق ها در یک خانه کوچکتر است. به عنوان مثال می توانید کتابخانه ای در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید. این کتابخانه می تواند فضای ذخیره سازی را فراهم کند ، اتاق نشیمن شما را از اتاق ناهار خوری جدا کند و یا مبلمان را در اتاق نشیمن پشت اتاق ناهار خوری قرار دهد تا دو منطقه از هم جدا شود.

همانطور که در پست امروز خواندید ، روشهای زیادی برای تقسیم اتاق نشیمن ، اتاق غذاخوری و آشپزخانه وجود دارد. شما فقط باید در مورد گزینه ها ، فضای خانه و اتاق هایی که می خواهید تقسیم کنید فکر کنید و با توجه به سبک دکور ، طرح ، نیازهای روزمره و تعداد کاربران تصمیم بگیرید.