مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

نکات مهم در طراحی صفحه اول سایت فروشگاهی

تاثیرات صفحه اول (صفحه اصلی) سایت فروشگاهی بر روی مخاطب
تاثیرات ایجاد شده بر روی مخاطب موجب ایجاد برخی از رفتارها از طرف او می شود. این رفتارها به صورت سیگنال های مثبت و منفی، به سیستم هوشمند گوگل منتقل شده و به ارتقا یا افت وب سایت فروشگاهی شما منجر می شود.

اهمیتی ندارد که وب سایت فروشگاهی شما، پربار و دارای محتوای فوق العاده باشد؛ زیرا ذهنیت مخاطب در همان برخورد اول با فروشگاه شما رقم خواهد خورد.

در صورتی که مخاطب هنگام قرار گرفتن در صفحه اصلی فروشگاه دچار سردرگمی شود و با بی نظمی در چینش و قالب سایت رو به رو شود، وقت و زمان خود را صرف برآورده کردن خواسته های خود از محصولات فروشگاه شما نمی کند و برای برطرف کردن نیازهای خود به سایت های رقبا مراجعه می کند.

از لحاظ روانشناسی این موضوع شبیه به برخورد دو نفر است. اگر جنبه های مثبتی در ذهن مخاطب به وجود آید، عیوب و نواقص سایت فروشگاهی شما کمتر دیده می شود، اما اگر در برخورد اول سیگنال های منفی در ذهن مخاطب ایجاد شود، در صورتی که وب سایتی با بهترین محتواها داشته باشید نیز اهمیتی نخواهد داشت.

پس توصیه می شود بر روی ایجاد یک هوم پیج (صفحه اصلی) ایده آل متمرکز شوید، تا بتوانید مخاطب را در همان اولین ورود، جذب سایت کنید. فراموش نکنید که انجام این کار هوشمندانه در پایدار نگه داشتن کاربران تاثیرگذار است.

دسته بندی دقیق محتواها، حذف محتواهای غیر ضروری، وجود باکس جستجو، خودداری از انبوه سازی بی دلیل محتوا، از جمله مواردی است، که تجربه کاربری رضایت بخشی به همراه دارد.

چرا طراحی صفحه اصلی وب سایت فروشگاهی حائز اهمیت است؟
یکی از مهم ترین بخش های طراحی سایت فروشگاهی، طراحی صفحه اصلی سایت. صفحه اول سایت جایی است که مخاطب به محض ورود اولین سیگنال را دریافت کرده و شما را قضاوت می کند و در صورت دریافت سیگنال منفی، امکان دارد سایت شما را فورا ترک کند. افزایش تعداد کاربرانی که سایت شما را فورا ترک می کنند باعث تخریب سئو سایت، و در نتیجه کاهش مشتریان شما می شود. به عنوان مثال: کاربران با مشاهده ویترین یک مغازه (صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی) متوجه خواهند شد، که چه محصولاتی ارائه شده و از چه میزان کیفیتی برخوردار است.

نکات مهم در طراحی صفحه اصلی سایت فروشگاهی
مهم ترین نکات در طراحی صفحه اول سایت فروشگاهی شامل موارد زیر است:

وجود لوگو و برند فروشگاه
وب سایت هایی لوگو دارند و برندشان مشخص است قابل اعتمادترند. سایتی که لوگو ندارد یعنی برندی ندارد و به راحتی نمی توان آن را بخاطر سپرد. معمولا افراد حافظه تصویری بهتری دارند و لوگو موجب می شود تا مشتریان برند شما را به خاطر بسپارند.
  لوگو معمولا در وب سایت های فارسی در گوشه بالا سمت راست سایت و در وب سایت های خارجی در گوشه بالا سمت چپ قرار می گیرد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که می توانید لوگوی خود را داخل منوی سایت نیز قرار دهید. تنها کافیست آن را در قسمتی قرار دهید، که به راحتی قابل مشاهده بوده و سایز مناسبی داشته باشد.

اسلایدر صفحه اصلی فروشگاه
اسلایدر سایت به تصویر یا تصاویر اسلایدی گفته می شود، که بعد از هدر سایت قرار می گیرد. شما می توانید در اسلایدر از کل سایت خود نکات مهم و برجسته ای را به نمایش بگذارید. به عنوان مثال تخفیف خرید اول، ارسال رایگان، معرفی محصولات یک برند خاص، تشویق به خرید محصولی ویژه و… را می توانید با تصاویری زیبا و شکیل در اسلایدر اصلی، در مقابل چشم ببیننده تازه وارد به نمایش بگذارید. وجود یک اسلایدر زیبا و جذاب در قالب فروشگاهی لباس برای وردپرس بسیار ضروری است و با تماشای استایل های زیبا در تصاویر مخاطب را در سایت نگه می دارد. شما می توانید تخفیفات ویژه و ترندهای روز لباس را داخل اسلایدر اصلی سایت قرار دهید.

نوار منو با طراحی حرفه ای و ساده
در صورتی که نوار منوها به صورت حرفه ای طراحی شود، رابطه کاربری سایت و استفاده از آن بسیار ساده خواهد بود و همین موضوع موجب می شود تا رضایت کاربران افزایش یابد. معمولا کاربران با استفاده از نوار منو به بخش های مختلف فروشگاه اینترنتی و دسته بندی های آن وارد می شوند، اما در صورتی که این نوار منو سردرگم کننده و پیچیده باشد، مطمئنا نرخ تبدیل سایت کاهش می یابد. پس در نظر داشته باشید نوار منو در سایت های فروشگاهی اهمیت بالایی دارد؛ زیرا این وب سایت ها دسته بندی زیادی دارند و هدایت کاربر به دسته بندی درست، حائز اهمیت است.

نمایش نظر مشتریان فروشگاه در صفحه اصلی
صفحه اول وب سایت های فروشگاهی باید حس اطمینان را در کاربران ایجاد کند. یکی از بهترین روش ها نمایش دادن میزان رضایت مشتریان قبلی و ثبت نظرات آن ها محسوب می شود. توصیه می شود در صفحه اول وب سایت بخشی را به این موضوع اختصاص دهید.

اطلاعات تماس و شبکه های اجتماعی فروشگاه
شما باید در صفحه اصلی فروشگاهتان اطلاعاتی برای تماس قرار دهید تا مخاطب بتواند شما را پیدا کرده و اگر در خرید تردید داشت با شما ارتباط گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت کند همچنین وجود لینک های ارتباطی در صفحه اصلی به مخاطب اطمینان می دهد که شما همیشه در دسترس هستید و راحتتر به شما اعتماد می کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد