مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

سر ستون منبت کاری چیست؟

سر ستون منبت کاری چیست؟

پایتخت ها در دوران باستان نمادی از تجمل و اشراف هستند. نمونه هایی از زیباترین پایتختهای اشرافی را می توان در تخت جمشید مشاهده کرد. بالای ستون ها نیز به طور مکرر در معماری کلاسیک اروپا دیده می شود و این ساختارها را بسیار نمایان می کند. امروزه از سر ستون ها به طور گسترده در دکوراسیون داخلی و خارجی خانه ها استفاده می شود. وجود سرستون های منبت کاری شده در کابینت های آشپزخانه به سبک کلاسیک بسیار مشهود است و زیبایی و جلوه زیادی را در آشپزخانه ایجاد خواهد کرد.


صفحه سر ستون چوبی و منبت کاری شده کابینت کلاسیک از چوب خام یا MDF ساخته شده است. در کابینت های تمام چوبی ، بالای ستون ها با دست کشیده شده و سپس رنگ آمیزی می شوند. در کابینت های ممبران MDF خام توسط دستگاه CNC طراحی و سپس روکش می شود.


سر ستون های منبت کاری شده و همچنین پایه جزیره چوبی روما چوب  از تنوع و مدل زیادی برخوردار است و مشتری می تواند بنا به میل خود آن را سفارش دهد. اگر آشپزخانه شلوغ و دارای دکوراسیون زیاد دوست دارید ، می توانید از انواع ستون های چوبی پر رفت و آمد استفاده کنید. و اگر آشپزخانه خلوت و ساده تری را ترجیح می دهید ، می توانید از مدل های ساده تر با ستون های منبت کاری شده استفاده کنید. سر ستون ها معمولاً از طرح های گل ، اشکال هندسی اسلامی ، سر شیر یا بدن انسان و طرح های هخامنشی ساخته می شوند که هر یک جلوه و جلوه خاصی به فضای خانه شما می بخشد.

  ستون ها همیشه نمادی از مقاومت و مقاومت هستند. استفاده از ستون های سنگی در ساخت بناهای باستانی سابقه طولانی دارد. امروزه استفاده از این ستون ها کاربردی لوکس در معماری خارجی و داخلی خانه ها دارد. علاوه بر این مدتهاست که از استفاده از سرستونها و خمیرها در محل اتصال ستونها به سقف و کف استفاده می شود.


مدت هاست که سارستون در بسیاری از کاخ ها و عمارت های مختلف کشورها از جمله ایران بخشی جدانشدنی و نمادی از تجملات بوده است که هنوز هم در آثار آن زمان مانند تخت جمشید مشهود است. در خانه ها ، ویلا ها و عمارت های مجلل از تنوع زیادی در طراحی ، رنگ و زیبایی استفاده کرده است. از سرمایه های چوبی می توان در طراحی کابینت های چوبی و MDF در آشپزخانه ، میز ، ویترین ، بوفه ، کمد ، سرستون های چوبی تخت و منبت کاری شده و سایر نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده کرد.


استفاده از سنگ قبرهای چوبی در معماری و دکوراسیون داخلی بسیار متنوع است ، از جمله استفاده از آنها در ساخت پایه های میز بزرگ ، بوفه ها ، ویترین های بزرگ و همچنین تزئین قسمت های مختلف ساختمان ها ، ویلا ها ، هتل ها. و ... به آن اشاره کرد.


گل منبت چوبی  و ستون از جمله طرح های معروف است که از چوب و MDF ساخته می شود و بسته به نوع چوب از روش های مختلف اجرای آنها استفاده می شود ، اگر این طرح ها از چوب ساخته شده باشد منبت نامیده می شود. و اگر این الگوها در MDF ساخته شده باشند ، cnc چیزی است که از طریق دستگاه cnc و توسط لیزر رایانه انجام می شود.

این هنر که توسط هنرمندان صنعت چوب ساخته شده ، کنده کاری چوب نامیده می شود. منبت کاری هنر حکاکی و کنده کاری روی چوب است که به سلیقه و تخصص بالایی نیاز دارد. کنده کاری هنری باستانی است که از گذشته تا امروز وجود داشته است ، اما با ظهور فناوری در این زمینه ، هنر حکاکی دستخوش تغییراتی شده است. این است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد