مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

از صفر تا صد گزینه شگفت انگیز پرده برای دکوراسیون داخلی

پرده یکی از عناصر اصلی در طراحی داخلی است ، انتخاب یک پرده مناسب متناسب و هماهنگ با دکوراسیون داخلی منزل شما بسیار مهم است. پرده ها علاوه بر ایجاد حریم خصوصی ، گرما و انرژی را به محیط خانه اضافه می کنند.

هنگام انتخاب پرده ، باید به مواد ، رنگ ، طرح و حتی جایی که قرار است نصب شود توجه کنید. برای هر قسمت از خانه یک پرده ویژه در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، پرده پذیرایی به عنوان ترکیبی از والان ، پرده اصلی و پرده آستر طراحی شده است. پرده های اتاق نشیمن معمولاً در رنگ های سفید ، شیری ، کرم و قهوه ای انتخاب می شوند ، مگر اینکه در چیدمان داخلی از طرح خاصی برای چیدمان پرده مطابق با آن طرح استفاده شده باشد.

انتخاب رنگ پرده نیز یکی از نکاتی است که در طراحی دکوراسیون نقش مهمی دارد ، انتخاب رنگ روشن بدون شک خانه شما بزرگتر از آنچه هست به نظر می رسد. نوع پرده استفاده شده در قسمت های مختلف خانه نیز مهم است.

پرده آشپزخانه:

یک پرده خوب آشپزخانه قطعاً باید دارای رابطه جنسی باشد که در هنگام شستشو شکل خود را از دست ندهد. زیرا آشپزخانه به دلیل ذرات معلق سریعتر و بیشتر از پرده های دیگر کثیف می شود.

برای پرده های آشپزخانه می توانید از فرش ، پرده بامبو ، و پرده غلتکی و کنفی نیز استفاده کنید. در آخر ، پرده های آشپزخانه باید ساده ، ظریف و هماهنگ با دکوراسیون داخلی آشپزخانه باشد.

اگر دیوارهای آشپزخانه شما کاملا سفید است ، می توانید از یک پرده گل ساده استفاده کنید تا جلوه بیشتری به فضا بدهد.

آشپزخانه محل کار است و می توان پرده ها را با آب یا غذا لک کرد. در این موارد ، پرده های آشپزخانه مدرن بسیار عملی تر به نظر می رسند. پرده های مدرن به راحتی تمیز می شوند و چون در سطح دیوار قرار دارند ، کمتر در معرض آلودگی هستند.

هنگام انتخاب پرده های مدرن ، می توانید انواع مختلفی از رنگ و سبک را برای پرده آشپزخانه خود انتخاب کنید. در واقع با برداشتن پرده های مدرن می توانید بهترین پرده ها را برای هر آشپزخانه پیدا کنید.

پرده اتاق خواب:

هنگام انتخاب پرده برای اتاق خواب خود ، به یاد داشته باشید که برای چه کسانی و در چه سنی است. برای اتاق خواب کودکان از پرده هایی با رنگ و نقش روشن تر استفاده کنید. اصولاً کودکان برای داشتن روحیه خوب به رنگ های پرانرژی ، گرم و خلاق نیاز دارند. ترکیب آبی ، زرد ، سبز و بنفش برای آنها رویایی و بی نظیر است.

افراد خوش سلیقه می دانند که باید پرده ها را به گونه ای انتخاب کنند که متناسب با طرح و رنگ و دکوراسیون منزل خودشان باشد.

بنابراین ، هنگام خرید و انتخاب پرده ، توجه داشته باشید که پرده ها با مبل ها ، فرش ها و تابلوهای چوبی هماهنگ هستند. به یاد داشته باشید ، هر چه طرح ساده تری انتخاب کنید ، بهتر است.

اگر اتاق خواب شما کوچک است ، انتخاب پرده های کلاسیک ممکن است کوچکتر به نظر برسد. با انتخاب پرده های تزئینی می توانید بهترین فضای اتاق خواب خود را فراهم کنید.

پرده اتاق نشیمن:

پرده های کلاسیک به خوبی با مبلمان اتاق نشیمن ترکیب شده و فضای آرام و شیکی را در اتاق ایجاد می کنند. اگر صاحب یک خانه مدرن هستید ، ممکن است انتخاب پرده های مدرن انتخاب مناسبی برای اتاق نشیمن شما باشد.

موقعیت نصب پرده:

اگر سقف خانه کوتاه است ، می توانید میله پرده را بالاتر از حد معمول نصب کنید تا بزرگتر به نظر برسد. هرچه پرده ها بالاتر نصب شوند ، خانه بزرگتر به نظر می رسد.

در یک خانه کوچک ، می توانید پنجره را پر کنید تا بزرگتر به نظر برسد ؛ اگر پنجره کوچک است ، می توانید کاملاً از پرده استفاده کنید.

 برای پنجره های کوتاه ، لطفا از پرده هایی با طرح و نقش های ساده در انتها استفاده کنید ، اما برای پرده های بلند ، می توانید طرح های برجسته را در قسمت بالایی طراحی کنید.

چند نکته مهم

الف) اگر قصد دارید از پرده های رنگی در پذیرایی استفاده کنید ، به ترکیب رنگ دکور و مبلمان توجه کنید.

ب) معمولاً رنگ پرده تیره یا روشن تر از رنگ مبلمان انتخاب می شود. در طراحی پارچه دقت کنید که هر دو پارچه ابریشمی و درشت را با نقش و نگار انتخاب نکنید ، زیرا این امر فضا را از بین می برد.

ج) اگر لباس طرح دار را دوست دارید ، پس پارچه طرح دار را در کنار پرده آماده کنید و پارچه ابریشمی را در یکی از رنگهای روشن طرح انتخاب کنید.

ز) اگر نور در محل مورد نظر شما کم است ، اما می خواهید لبه های پرده با پارچه ای ضخیم در دکوراسیون منزل قرار بگیرد ، اگر در دو طرف پنجره دیوارهای خالی وجود دارد ، نرده پرده را بزرگتر و واقعاً بزرگ کنید تزئینات را روی دیوار نصب کنید فضای پنجره را اشغال نکنید و نور را مسدود کنید.

ه) اگر پنجره پذیرایی خانه شما طولانی و نیمه تمام نیست ، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما باید لزوما پرده هایی با همان ارتفاع آویزان کنید. برای این نوع پنجره ها می توانید پرده ها را نیز آویزان کنید. این را بدانید: پرده بلند علاوه بر بلند بودن سقف و دیوار ، باعث رسمی بودن فضا می شود. به طور معمول می توانید پرده خود را یک متر بالاتر از نصف پنجره بلند کرده و برخی پرده ها را روی زمین پهن کنید. به این ترتیب ابهت پرده بیشتر می شود و فضا کلاسیک می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد