مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

بهترین مواد برای کابینت آشپزخانه چیست؟

اگر قصد دارید کابینت آشپزخانه خود را طراحی کنید ، پس باید بدانید که گزینه های زیادی در مورد مواد کابینت برای شما وجود دارد. بسته به بودجه شما ، چندین گزینه برای طراحی کابینت آشپزخانه وجود دارد. به همین دلیل ، باید سعی کنید قبل از خرید گزینه های موجود را به خوبی درک کنید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

در مرحله بعدی ، ما قصد داریم برخی از بهترین مواد موجود برای کابینت آشپزخانه را ارائه دهیم و مزایا و معایب هر یک از آنها را شرح دهیم.

1- چوب

چوب محبوب ترین ماده موجود برای کابینت آشپزخانه است. چوب ماده ای تجدید پذیر و غیر سمی است. انواع مختلف چوب ، از جمله چوب های سخت مانند adobo ، ساج و فایبرگلاس برای ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می شود. سطح این نوع چوب را می توان صیقلی و لعاب زده و همچنین با رنگ های مختلف رنگ آمیزی کرد.

مزایای استفاده از چوب در کابینت آشپزخانه

چوب در انواع رنگ ها و بافت ها موجود است. تنوع طبیعی مواد ، خود به جذابیت و تمایز آن می افزاید. چوب از انواع سبک های سنتی و مدرن در طراحی کابینت آشپزخانه پشتیبانی می کند. همچنین تمیز کردن سطح چوب صیقل داده شده کار سختی نیست.

تنها نکته ای که هنگام تمیز کردن کابینت های چوبی باید به آن توجه کنید ، اجتناب از استفاده از محلول های اسیدی قوی مانند پاک کننده های صنعتی است.

معایب استفاده از چوب در کابینت آشپزخانه.

تخته های چوبی با کیفیت پایین دارای برآمدگی و برجستگی هستند. بنابراین ، هنگام خرید و طراحی کابینت چوبی آشپزخانه ، باید سعی کنید بهترین نوع چوب را انتخاب کنید. تغییر سطح رطوبت می تواند به فضای داخلی و سطح چوب آسیب برساند. همچنین ، برای حفظ بافت صاف چوب ، سطح چوب باید مرتباً صیقل داده شود.

علاوه بر این ، چوب ماده نسبتاً گران قیمتی است و کار آن طولانی می شود.

۲- لمینت

از آنجا که چوب مستعد آسیب و آلودگی است ، بسیاری از افراد لمینت را ترجیح می دهند. ورقه ورقه از ورقه های نازکی تشکیل شده است که بهم فشرده می شوند. این ورق ها شامل لایه هایی از رزین پلاستیک ، لایه های کاغذ با لایه ای چاپ شده با الگوها و طرح های مختلف و در آخر یک لایه از پلاستیک سخت است.

برای نصب این سطوح ، از محصولات کامپوزیتی مانند تخته سه لا ، تخته خرده چوب یا MDF به عنوان زیرلایه استفاده می شود. برگ های تزئینی نیز روی این صفحات چسبانده می شوند.

سعی کنید از لمینت های فشار قوی (HPL) برای کابینت های آشپزخانه خود استفاده کنید زیرا از دوام و مقاومت بالاتری نسبت به ورقه های LPL برخوردار بوده و در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارند. برای کفپوش لمینت گزینه های مختلفی وجود دارد ، از مات تا شیشه های بلند گرفته تا دیجیتال (با چاپ مخصوص و حتی سفارشی).

مزایای استفاده از کفپوش لمینت در کابینت آشپزخانه

این ورق های جمع و جور بسیار مقاوم و مقرون به صرفه هستند. از آنجا که لایه چاپ شده روی کاغذ قرار می گیرد ، می توانید آن را مانند مواد مختلف (به عنوان مثال چوب ، فلز ، چرم و غیره) نشان دهید. سطح آن به راحتی آسیب نمی بیند و نیازی به پرداخت مجدد ندارد. ورقه ورقه در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و از آنجا که با یک لایه نازک پلاستیکی شفاف پوشانده شده است ، تمیز کردن آن بسیار آسان تر از سایر مواد است.

معایب استفاده از کفپوش لمینت در کابینت آشپزخانه

کابینت های لمینت آشپزخانه در صورت نصب نادرست ، لبه های لبه ها پس از مدتی جدا می شوند. از آنجا که کفپوش لمینت از ورقهای رزین پلاستیکی و کاغذ ساخته می شود که تحت فشار زیاد قرار می گیرند ، ماده ای غیر قابل تجدید محسوب می شود. بعلاوه ، برخی از انواع کفپوش لمینت ، گازهای سمی در هوا منتشر می کنند.

کلرید پلی وینیل

سطح PVC یک صفحه پلاستیکی کامپوزیت است که می توان آن را بدون زیرلایه نصب کرد. این مواد کابینت آشپزخانه نسبتاً ارزان و نصب آن آسان است. از PVC نیز اغلب برای رنگهای روشن استفاده می شود.

مزایای استفاده از PVC در کابینت آشپزخانه

این ماده دارای مقاومت در برابر خوردگی ، مقاومت در برابر مایعات و نگهداری آسان است. مانند لمینت ، PVC نیز به راحتی قابل تعویض است. پی وی سی از لمینت و چوب بسیار مقرون به صرفه است.

معایب استفاده از PVC در کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه طرح و رنگ پی وی سی زیاد ندارد. این صفحات نازک به راحتی آتش می گیرند و با گذشت زمان زرد می شوند.

فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم

کابینت های آشپزخانه فلزی بسیار محکم و بادوام هستند. با این حال ، این نوع کابینت ها بیشتر از کابینت های ساخته شده از مواد دیگر هستند. برای درب های کابینت چوبی می توان از استیل یا آلومینیوم نیز استفاده کرد. اگرچه نمونه های ساده ای از این نوع کابینت ها بیشتر دیده می شود ، ورق های فلزی انواع مختلفی دارند (با طرح های مختلف).

مزایای استفاده از استیل و آلومینیوم در کابینت آشپزخانه

کابینت های فلزی ظاهری خاص و منحصر به فرد دارند. این فلز بسیار مقاوم است ، در برابر زنگ زدگی و لکه ها و خاک مقاوم است. درهای کابینت فلزی تحت تأثیر رطوبت و گرما قرار نمی گیرند. تمیز کردن این نوع کابینت ها نیز بسیار آسان است.

معایب استفاده از استیل و آلومینیوم در کابینت آشپزخانه

طیف رنگی فلزات بسیار محدود است. کابینت های فلزی ممکن است پس از یک دوره استفاده نیاز به پرداخت داشته باشند. سطح فلز لکه های روغن و اثر انگشت را به وضوح نشان می دهد. همچنین احتمال خراشیدن سطح چنین کابینت های آشپزخانه وجود دارد. درب های کابینت فلزی بیشتر از سایر مواد صدا ایجاد می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد