مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

برنامه ریزی برای روشنایی ساختمان

. از روشنایی عمومی استفاده کنید

روشنایی عمومی همانطور که از نامش پیداست ، نور را به طور مساوی در یک فضا پراکنده می کند و نور مورد نیاز برای انجام فعالیت های مختلف را تأمین می کند. این نور به نور از بالا نیز معروف است. روشنایی عمومی اساس برنامه ریزی روشنایی است و برای جبران نور طبیعی در طول روز و ایجاد نور یکنواخت در اتاق در شب استفاده می شود. روشنایی عمومی مستقیماً توسط لوسترها یا آویزهای سقفی یا به طور غیر مستقیم توسط لامپ های تعبیه شده در گودال های سقف تأمین می شود.

 

این نور با ایجاد حداقل سایه در محیط ، محیطی یکنواخت و آرامش بخش ایجاد می کند. ویژگی اصلی این نوع نورها ، روشنایی بیشتر فضای اتاق و ارائه نمای کلی است. به عنوان یک قاعده کلی ، توصیه می شود برای هر 600-700 سانتی متر مربع یک فوتوسل مشترک نصب کنید. نورپردازی عمومی انواع دیگری از نورپردازی را که برای فعالیتهای مختلف مانند مطالعه ، مشق شب ، آشپزی و غیره طراحی شده اند ، ادغام و تکمیل می کند. لازم به ذکر است که رنگ سقف بر میزان و شدت نور عمومی تأثیر می گذارد: در مواردی که رنگ سقف سفید است ، رفلکس شدیدتر از سقف تیره است. در حقیقت ، شاهد پراکندگی نور بیشتری خواهیم بود.

2- از نور تزئینی یا لهجه استفاده کنید

این عنصر که نورپردازی نقطه ای نیز نامیده می شود ، فقط یک نقطه را در فضا روشن می کند. نور لهجه مستقیم ، بسیار قدرتمند است و زیبایی آن فراتر از کارایی آن است. این نوع نورپردازی در واقع به ما می گوید که باید صحنه را به چه عنصری خاص مانند آثار هنری ، گیاهان یا اشیا valu با ارزش نگاه کنیم یا اثر آن را بر بیننده افزایش دهیم. نور تزئینی بر مفهوم خود تأکید می کند و با خلق و خوی جادویی تمرکز کامل را ایجاد می کند. به طور کلی ، این نوع نور 3 برابر بیشتر از نور عمومی یک اتاق روشن است ، کنتراست خوبی را در فضا ایجاد می کند و نور کلی را تکمیل می کند.

 

3. از روشنایی هوشمند استفاده کنید

در دنیای مدرن امروزی با پیشرفت علم و فناوری می توان نورپردازی ساختمان را بصورت هوشمند اجرا کرد. سیستم روشنایی هوشمند به ساکنان این امکان را می دهد تا با استفاده از نرم افزار نصب شده روی تلفن همراه یا لپ تاپ ، روشنایی ساختمان را کنترل کنند. این برنامه ها شدت یا حتی رنگ روشنایی لامپ را تغییر می دهند و همچنین می توانند نور را از راه دور و خارج از ساختمان کنترل کنند. روشنایی هوشمند مصرف انرژی ساختمان را بسیار بهبود می بخشد و بسیار مقرون به صرفه است و هزینه قبوض برق را کاهش می دهد.

 

با اجرای این روش روشنایی ، از لامپهای اضافی جلوگیری می شود و میزان نور در صورت لزوم تنظیم می شود. در سیستم هوشمند ، لامپهای مختلفی برای کنترل نور استفاده می شود ، از جمله چراغ های هالوژن ، چراغ های LED ، چراغ های فلورسنت و لامپ های رشته ای.

4-  از نور تزئینی یا لهجه استفاده کنید

این عنصر که به آن نورپردازی نقطه ای نیز گفته می شود ، فقط یک نقطه را در فضا روشن می کند. پراکاش لهجه ای ساده و بسیار محکم است و زیبایی آن از کارایی آن بیشتر است. این نوع سیستم روشنایی در واقع به ما می گوید که چه چیزی برای دیدن یا جستجوی عنصر خاصی مانند هنر ، گیاهان یا اشیا precious گرانبها دستور داده شده و تأثیر آن را بر بیننده افزایش می دهد. نور تزئینی خود بر مفهوم تأکید دارد و با خلق و خوی جادویی به درستی تمرکز می کند. به طور کلی این نوع نور 3 برابر سریعتر از نور معمولی در اتاق است و کنتراست خوبی را در فضا ایجاد می کند و نور طبیعی را تکمیل می کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد