مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

مجله آموزشی آنلاین نکات طراحی دکوراسیون و تکنیک های خانه داری

در این سایت می خواهیم با هم نکاتی را یاد بگیریم تا زندگی بهتر و زیبایی داشته باشیم.

دسته بندی لباس زنان و دسته بندی لباسهای محلی ایران

نکات خرید آنلاین لباس زنانه

درست است که در پاراگراف قبل یکی از مزایای مهم خرید اینترنتی را، راحتی خرید و صرفه جویی در انرژی و زمان بیان کردیم؛ اما باز هم سعی کنید که زیاد عجله ای و بی پروا اقدام به ثبت نهایی خرید خود نکنید و به موارد زیر توجه داشته باشید.


در ابتدا و پیش از اقدام به خرید انواع پوشاک زنانه، اندازه های دقیق خود را بدست آورید. مطالعه قسمت راهنمای اندازه گیری به شما در نحوه اندازه گیری بخش های مهم کمک می کند.

مساله بعدی توجه به اطلاعات مربوط به جنس پارچه است. داشتن کمی اطلاعات اولیه از ویژگی های پارچه های مرسوم مفید است؛ به این دلیل که برخی از پارچه ها بعد از شستن چند سانتی آبرفت دارند و کوچک می شوند و همچنین برخی دیگر از پارچه ها شرایط نگه داری و شستن شان متفاوت است.

دسته بندی پوشاک بانوان:

انواع لباس بانوان به دو گروه تقسیم می شود:

پوشش بالاتنه

پوشش پایین تنه

پوشاک بانوان به نسبت آقایان دسته بندی و انواع گسترده تری دارد. همین مساله وسواس خانم ها را در هنگام خرید بیشتر کرده است. بانوان در هنگام خرید باید به نحوه ست کردن لباس مدنظرشان با سایر آیتم های استایلتوجه داشته باشند. استایل خانم ها از آیتم های زیر تشکیل می شود:

پیراهن

شومیز زنانه

بلوز و دامن زنانه

تیشرت

مانتو و شلوار

کت و شلوار

انواع شلوار جین و ساده

شال و روسری

کیف و کفش

لباس محلی آذربایجان

آذربایجان از قدیم الایام مهد فرهنگ، هنر و زیبایی بوده است. استان های آذری زبان هر ساله میزبان گردشگران و مسافران زیادی هستند و به دلیل آب و هوای مطبوع و فرهنگ کهن خود در بین گردشگران محبوب هستند. پوشاک در فرهنگ آذری برای قرن ها نماد فرهنگ و هنر این سرزمین بوده است. در سال های اخیر استفاده از لباس های محلی در زندگی روزمره شهرنشینان کم رنگ شده است اما همچنان رنگ و بوی خود را حفظ کرده و در مراسم و آیین های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به خصوص دهقانان و عشایر هنوز با همان لباس نیاکان خود ظاهر می شوند که نشان از شجاعت و دلاوری دارد.

  لباس اصیل آذربایجانی وضعیت تاهل و سن را هنگام اجرای رقص آذربایجانی با لباس آذربایجان نشان می دهد. از قرن بیستم به بعد لباس آذربایجان در شهرها از بین رفت و مد شد. اما به طور کلی در مناطق عشایری و روستایی و مناطقی که آذربایجانی ها زندگی می کنند عملکرد خود را مانند گذشته حفظ کرده است.

پوشاک زنانه تمام ویژگی های یک پوشش کامل را دارد. کوچک‌ترها لباس‌های ترمه و ابریشم به رنگ‌های شاد و شاد، با گلدوزی‌ها و نقش‌های زیبا به تن داشتند.زنان این منطقه کلاهی به نام «برک» بر سر می گذاشتند. زنان مسن اغلب به روسری خود روسری می بندند که به آن «یائلیق» می گویند. مردان این دیار کت های بلند می پوشند و کلاه های پشمی بر سر می گذارند، علاوه بر سادگی پوشش، از اصالت بالای آن ها می گوید.

لباس محلی کردی

پوشاک مردانه و زنانه کردی شامل روپوش، کلاه و کفش است. ساخت و استفاده هر یک از این اجزا با توجه به فصل، نوع کار و معیشت و مراسم و جشن ها متفاوت است. اگرچه پوشش مناطق مختلف کردستان از جمله اورامان، ساکز، بانه، گروس، سنندج، مریوان و... متفاوت است، اما از نظر پوشش تمام بدن، همه یکسان هستند. قبل از ورود پارچه، کفش خارجی و سایر محصولات محلی به کردستان، بیشتر لباس و کفش های لازم توسط بافندگان و خیاطان محلی بافته و ساخته می شد.

لباس کردی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که هر قسمت کاربرد خاص خود را دارد. اکثر مردان شلوار گشاد به نام «پاتول» می پوشند. نیم تنه های مختلفی به نام های «چوهه» و «مالکی» می پوشند. سر خود را با پارچه ای به نام «دستار» می پیچند یا کلاهی به نام «پیچ واکولاو» با کنده کاری های زیبا می پوشند.زنان این منطقه نیز بسیار تحت پوشش هستند و فرهنگ اصیل آنها را نشان می دهد. زنان اغلب شلوارهای گشاد از ابریشم می پوشند که به آن «جفی» می گویند. روسری به کمر می بندند و نیم تنه ای به نام «کلانجا» می پوشند. روسری بلندی به نام «کولکه» یا کلاهی به نام «کلاو» بر سر می گذارند. معمولاً پولک هایی از شال زنان کرد آویزان می شود و رنگ های مختلفی دارد. یکی از ویژگی های بارز لباس کردی رنگ های شاد و جذاب آن است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد